بسرنوشت شوم دچار کردنSGHAROOOON مهم ای از متولد و نمو فناوری های مالی (فین تک) تو یک دهه ی گذشته رخ داد. زمان حال باید نگاهی به آینده ی فناوری های مذکور و تغییراتی بیندازیم که برای زندگی مردم تو سر دارند. احتمالا تا یک دهه ی آینده، شاهد همگی گیر و پرتابل شدن فناوری های مالی خواهیم بود؛ فناوری هایی که به نرم کردن متد خود را بوسیله پشت عریضی ی فعالیت های مالی و اقتصادی همچنین باز کرده اند.

به سال های گذشته ی دنیای فین تک نگاهی بیندازید؛ مثلا اگر در سال ۲۰۱۲ کلمه ی فین تک را اقرار می کردید، شاید هیچ کس اطلاعی از آن نداشت؛ حتی جست وجوهای مرتبط چندان زیادی اندوه در گوگل دیده نمی شد. تنها چند هنرمند معروف همچون جای پا پال و مینت داخل سال های اولیه دهه ی گذشته در حوزه ی خدمات فین تک فعال بودند. از آن زمان تاکنون، فین تک به کلمه ای پرکاربرد در دنیای فناوری تبدیل شد و شاهد تکثیر سریع حجم تنخواه گذاری ها نیز حیات. سرمایه گذاری در این مقدر شدن از دومیلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به بسیار از پنجاه میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسید.مقاله های مرتبط:فین تک چیست؟ فناوری در نوکری تسهیل سرویس های مالی و اقتصادیفین تک فناوری برنگ خون آینده خواهد بود

داخل سال های اوج گیری فین تک، انواع پیش بینی ها درباره ی آینده ی آن مطرح می شد. فدایی تصور می کردند بانک ها از رقابت خارج می شوند و برخی دیگر آن ها را بازیگران همیشگی در دنیا اقتصاد می دانستند. ادخال غول های دنیای فناوری بوسیله خدمات مالی خصوصی مصرف کننده بسیار پیش دماغ می شد. از پیش دماغ های دیگر می توان بوسیله تجزیه ی خدمات مالی به واسطه ی ارائه دهنده های خدمات خرد اشاره کرد.

ناگفته نماند فروش و ادغام استارتاپ های کوچک بوسیله دستگاه ی بانک ها و غول های فناوری و اتحاد صنعت، از پیش بینی های بنیانی وجود. فدایی کارشناسان همچنین دعوی می کردند استارتاپ ها به مرور خدمات بانکی موردنیاز را خودشان فراهم می کنند. تحلیلگران بدگمان نیز غلیان حباب فین تک را مانند هر فناوری دیگر، پیش بینی می کردند.



درون دهه ی گذشته، این رخدادها در دنیای فین تک اتحاد افتاد: باهم اتحاد کردن های فین تک ساختار عمودی خویشتن را حفظ کرده و می کنند. آن ها نمایندگی های آفلاین خدمات مالی را به نمونه های آنلاین تبدیل کردند و بازدهی را داخل سیستم افزایش دادند. اولین تیر ها از آینده نیز اینک درون نقاط عجیب محزون شده دیده می شوند. می توان پیش دماغ کرد فین تک در یک دهه ی آینده تغییرات زیر را تجربه کند:

پرتابل شدن و توان تعامل: مشتریان مثل وضعیت کنونی گوشی های موبایل، بوسیله آسانی امکان جابه جایی بین سرویس دهنده ها را خواهند داشت.

همه گیر و دردسترس بودن: محصولات پایه ای مالی در دسترس کافه قرار می گیرند و مناطق محروم همچنین به شبکه می پیوندند.

نفوذ کردن به قفا عریضی ی خدمات مالی: کاربران ابزارهای مالی به لباس دهی مناسبت ی یک بوسیله یک با نمایش دهنده های ابزار نیاز نخواهند داشت.

متمرکزشدن بوسیله چند منطقه ی عام و خودکار شدن فرایندها.پیش بینی مبدا: لایه بندی باز داده

نظریه: داده به صورت آزاد و پرتابل درمی آید و ابزاری رقابتی در دست برخی بازیگران محدود فین تک ازاله.

داده های انحصاری در سال ۲۰۱۹ م از هر زمانی داخل تاریخ در مرکز توجه بودند. فضاحت کمبریج آنالیتیکا و واکنش داده ای به ۱۴۵ میلیون حساب کاربری Equifax جرقه ای در اذهان اشتراکی خلق کرد تا دریافتن بیشتری روی داده های شخصی خود داشته باشند. دراین میان، دولت ها نیز حساسیت بیشتری روی قوانین مرتبط با حفاظت داده نشان دادند. به عنوان مثال، بازوی عملیاتی فین تک مجتمع پلیس های آمریکا در ماه گذشته کنفرانس ای برای مطالعه استانداردهای داده ی مالی برگزار کرد. سنا همچنین قانونی بخاطر نگاهداری از حقوق حریم مخصوص آنلاین مصرف کننده ها در دست بررسی دارد.



یکی از کلیشه های رایج کنونی درون دنیای فناوری می گوید داده ، نفت متاخر است». با این طور تعریفی، تخیل می شود بانک ها از برتری خویشتن درون جمع آوری داده های بی احصائیه برای ساختن فین مورد بهتر استفاده می کنند. البته اگرچه داده اهمیت زیادی در خدمات مالی فناورانه دارد، آن را نمی نبوغ به عنوان مزیت رقابتی مهمی در نظر گرفت. درواقع، شریک های فناوری ارشد بخاطر بهره برداری از داده های عظیم خویشتن باید تفسیر و درک از داده را به بهینه نحو انجام و محصولاتی متمرکز بر مشتری ترقی دهند.

چرا رویکرد داده ای داخل دهه ی پیش رو دگرگونی خواهد کرد؟ برای اینکه دیوارهایی که در اطراف سیلوهای عظیم داده ی خدمات مالی کشیده شده است، به مرور داخل حال زکام هستند. درنتیجه، زمین بازی برای نوآوران ابتکاری فرمان دنیای فین تک فراهم می شود و می توانند با بانک های چندین میلیارد دلاری رقابت کنند. رویکرد سابق الذکر امروز هم تاحدودی در دنیای فین تک دیده می شود.

بخش عمده ای از تبدیل درون حال قضیه در رویکردهای داده ای، به برهان یکی از قوانین تقریبا مبهم در اروپا در حال قیافه اعطا کردن است؛ قانونی به نام PSD2 که کارشناسان آن را GDPR داده های پرداختی می دانند. بریتانیا بوسیله نشانی مقدماتی قلمرو و با قانون Open Banking داخل سال ۲۰۱۸ قانون PSD2 را اجرا کرد. سر سابق الذکر به صورت خلاصه همه ی بانک های مبصر را مم می کند داده ی مصرف کننده ها را برای هر استارتاپ فین تکی آماده کنند که مجوز مصرف کننده را داشته باشد؛ درنتیجه چنانچه ویژگی تو بانک A A احصائیه داشته باشد، می تواند از داده های خود در بانک دیگر اندوه مصرف.



کند از نمونه های فعالیت عرفی دیگر در مسیر داده های باز می نبوغ به کارتل FDATA اشاره کرد که رویکردها را درباره ی بانک داری باز تغییر می. دهند کنسرسیوم مذکور بازخورد مثبتی اندوه در سطح بین المللی دریافت کرده. است پنج تنظیمگر قانونی فدرال درون آمریکا اخیرا درون بیانیه ی مشترک و نادر، به مزایای داده های باز اشاره کرده اند که تنها با بانک داری باز ممکن می.

شود وقتی لایه ی داده ای خدمات مالی بوسیله صورت همگانی و باز نمایش شود، مزیت رقابتی مؤسسه هایی با اموال های داده ای بی اندازه را از بین می. سرما این روند لایه ی زیرین فین تک را دموکراتیزه و هم چشمی را برای همگی ی بازیگرانی ممکن می کند که توانایی ابداع بهترین محصولات را با لایه ی پایه ای داده داشته. باشند البته ساختن محصول برجسته نیز به معنای پیروزی بدیهی نخواهد. بود بخاطر توضیحات بیشتر، پیش بینی اتیه را مطالعه.

کنید پیش بینی: دوم پروتکل

باز: نظریه خدمات مالی محور ای به پروتکل های میسر ی متن باز تحول می شوند و موانع ارائه ی خدمات مالی را بخاطر تصرف وکارها از بین می.

برند سیستم های مالی مختلف همچون سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه، تجارت، بانک داری صادرات و واردات خواه وام و اعتبارها را درون دید. بگیرید این سیستم ها برای جلوگیری از مشکلات عرفی و تنظیمگری، باید عملکرد هسته ای خود را به مداقه تحلیل و مطالعه. کنند سپس، باید نقاط احساساتی را از بین ببرند و زیرساختی مطمئن را توسعه. دهند مرحله ی بعدی، بست پیمان نامه با شرکت های واسط است تا کاربری های مهمی از آن ها دریافت شود و جهیز ها بوسیله صورت یکپارچه بوسیله هم متصل.



شوند نتیجه ی رویکرد مذکور درون توسعه ی سیستم های مشابه به واسطه ی همگی ی نمایش دهنده های خدمات مالی دیده می. شود درواقع، سیستم های مشابه متعدد داخل باهم اتحاد کردن ها اعاده و درون یک محل جمع آوری می. شوند در سناریویی بدتر، سیستم ها با زبان های قدیمی مانند hello و COBOL و روی زیرساخت های قدیمی بانک ها ترقی می. یابند این طور جهیز هایی باهم تعامل ندارند؛ درنتیجه، هر بانک باید در توسعه ی پروتکل های مالی خود فنی شود و آن ها را به سرو های هسته ای خویشتن هموار.

بطی ء درحال حاضر، سه گانه روانی اصلی در دنیای فین تک جریان دارد که احتمالا مسیر لول پروتکل های بانک داری مدرن را دگرگونی خواهد:داد جریان مبدا شاخه لایه های زیرساختی و سرویسی را تأیید می کند که لایه های دیگر روی آن ها ترقی می. یابند پلتفرم هایی همچون Stripe ،Marqeta ،Appex و Plaid چنین جریانی را ممکن می. کنند آن ها خدماتی موسوم بوسیله زیرساخت مالی به نشانی» سرویس ارائه می کنند که خلق کاربری های بنیادی مالی را آسان می. کند زیرساخت زمان حال به عنوان یکی از گروه های داغ سرمایه گذاری شناخته می شود و با تکثیر شدن باهم اتحاد کردن های بیشتر بوسیله بستر فین تک، محبوبیت آن افزودن می.یابد روند دوم به فعالان صنعتی مربوط می شود که راهکارهای مالی متن باز را ترقی می. دهند از میان آن ها می توان به FINOS اشاره کرد که مشابه خرمن گیت هاب برای تمامی عملکردهای پایه ای موردنیاز در ابزارهای فینتک عمل می. نرم توسعه دهنده ها دقیقا مشابه گیت هاب می توانند کدهای پایه ای را بهبود. دهند کند افزار باید به صورت راهکاری استاندارد تو بی مو صنعت پیاده سازی. شود راهکارهایی که سرویس دهنده های بی اندازه ارائه می دهند، درصورت اشتراک زیرساخت ها می توانند تعامل بهتری با یکدیگر داشته.

باشند سیلان سومین به بانک های بزرگ و مؤسسه های مدیریت سرمایه مربوط می شود که با درک ارزش های فناوری خود، شروع بوسیله فروش مجوز آن کرده. اند به عنوان مثال، می استعداد به سیستم مدیریت ریسک Aladdin از مشارکت BlackRock اشاره. کرد میزان ای دیگر، پروگرام ی مدل سازی داده به نام Alloy است که Goldman توسعه می. دهد بانک ها با ارائه یا خرید جهیز های خود، جریان درآمدی جدیدی ایجاد می کنند؛ درنتیجه، صنعت خدمات مالی توانایی ارتباط آسان خیس مشهود می. کنند بوسیله بیان ساده تر، می نبوغ چنین رویکردی را شبیه به استانداردسازی زبانی تمجید کرد که برای ارتباط میان بازیگران فین تک استفاده می. شود ارتباط آسان برنده موجب افزایش تعداد کاربران نیز می شود که بازخوردهای سازنده و شناسایی باگ و درخواست قابلیت های بیشتر داخل محصولات را به همراه.

دارد آنجلا استرنج، از شرکای تجاری اندرسون هارویتز، درباره ی ارتباط بهتر در فین تک می:گوید انبازی های زیرساختی زیاد یدکی وجود دارد که با بانک ها وارد شریک شدن می شوند و فرایند اهدای مجوز و فدایی کارهای تنظیمگری شیوه و تمامی شبکه های متنوع پرداختی موردنیاز را منسجم می. کنند درنتیجه، چنانچه ترانه راه اندازی همکاری خدمات مالی داشته باشید، بوسیله جای صرف چند سال زمان و چندین میلیون دلار خرج درون شراکت با سازمان های متعدد، نیازهای خویشتن را بوسیله صورت سرویس گرفتن.



کنید فین تک روند توسعه و پیشرفتی قرین بوسیله دنیای کامپیوتر را درون پیش گرفته. است درون دنیای کامپیوتر، نخست نرم افزار و شیرهدار وسایل بوسیله صورت مجموعه (ای) باندل نمایش. شدند سپس، سخت افزارها بوسیله قیافه زیرمجموعه ای از جهیز عامل های بی حد ارائه و انحصاری. شدند تو کود ی بعد، اینترنت فرهنگ نرم افزار آزاد را توسعه عدالت و مفهوم نرم اسباب بوسیله نشانی درخت سرو به نام. رسید در مراحل بعدی، فینتک داخل یک دهه ی آینده مثل به اینترنت داخل دو دهه ی گذشته حرکت خواهد.کرد پیش بینی: سوم فین تک

امبدد: نظریه فین تک به عنوان بخشی از عملکرد محور ای محصولات غیرمالی عمل خواهد.

کرد مفهوم فینتک (امبدد) Embed این سیاق است که خدمات مالی بوسیله جای عرضه ی بوسیله قیافه محصولات منفرد، به نشانی کمی از رابط کاربری اصلی محصولات دیگر (جاسازی) Embed می. شود در ماه های گذشته، کارشناسان متعددی از این پیش بینی حمایت کرده اند و می استعداد دلیل امنیت آن ها را نیز حدس. زد عرضه دهنده های نرم افزارهای زیرساختی فرصت آزمایش فین تک را بوسیله انبازی هایی معرفی کرده اند که خدمات بانک داری مخصوص مصرف کننده عرضه نمی. کنند ازاین رو، آن ها همچنین به مرور بوسیله جمع سرو دهنده های فین تک اضافه می.

شوند اپل چندی پیش سرویس اپل کارت را رونمایی. کرد آمازون نیز محصولاتی قرین بوسیله نام آمازون معلول و آمازون کش. دارد فیسبوک نیز لیبرا و فیسبوک اثر را معرفی. کرد شاپیفای و تارگت غصه غرض دارند درخت سرو های پرداخت عام خویشتن را عرضه کنند که مجموع رخدادها ترقی ی همگی جانبه ی فین تک را در دنیا به همراه خواهد.



داشت اگر سیگنال های گفته شده را بوسیله عنوان نشانه ای از آینده در نظر بگیریم، خدمات مالی فناورانه درون یک دهه ی آینده به قابلیتی درون پلتفرم هایی تحول می شوند که کاربران اکنون ارتباطی نزدیک با آن ها. دارند درواقع، دیگر با محصولی مجزا روبه رو نخواهیم حیات و کاربر مم بوسیله ایجاد ارتباط با چند درخت سرو و همدستی جدید ممی.

شود مت هریس، یکی از تحلیلگران Bain Capital Ventures، در چند مقاله ی اخیر خود، تعریف فین مورد امبدد را توضیح داده. است او در مقاله های خود اعتقاد دارد خدمات مالی داخل آینده به لایه ای جدید از سیستم ها تبدیل می شوند که باید روی لایه های اینترنت و خدمات ابری و موبایل توسعه. یابند اکنون ابزارهای قدرتمندی دراختیار داریم که با استفاده از مجموعه ی سه گانه ی ارتفاع به اندوه هموار و تو وقت دردسترس. هستند درخت سرو هایی شبیه صیقل آنلاین و تراکنش ها و خدمات اعتباری به کاربران امکان می دهند بدون نیاز به خدمات مالی متعدد، ارزش افزوده ی بیشتری را از آن ها ستاندن.

کنیم برت کینگ، از آینده پژوهان مرزوبوم ی فین تم، درود خلاصه و مهمی از آینده نمایش می:

نرم شرکت های فناوری و برندهای بزرگ استعمال کننده بوسیله دروازه بان های محصولات مالی تبدیل و محصولات مالی نیز اکثرا به دنبال عریضی ی امتحان ی کاربران منتقل خواهند. شد بسیاری از این شرکت ها با ارائه ی خدمات پرکاربرد و دوست داشتنی در حوزه های دیگر، داده های باارزشی جمع آوری می کنند که چیرگی چشمگیری در کاهش خرج ها به همراه خواهد. داشت خیساندن درخت سرو های دست (اول مثلا سودا گوشی) هوشمند با خدمات مالی مشت دوم (امبدد مثلا وام های) علم بوسیله معنای امکان پیاده سازی استراتژی تکرار خسارت خواهد. بود به عنوان مثال، اپل می تواند سود خود از گوشی های آیفون را کاهش و درعوض، درصد کارمزد خدمات مالی را برای آن اضافه.



دهد اختلاط خدمات بخاطر مصرف کننده های فین تک مزایای بسیاری به همراه. دارد آن ها به ضربان وجو برای پیداکردن راهکارهای متاخر برای پرداخت و پس انداز و تنخواه گذاری نیازی. ندارند برندهای مخصوص مصرف کننده نیز درون این خوش نویسی مم بوسیله هم چشمی در حوزه های غیر از تماس مستقیم با کاربرد کننده می شوند و با سازمان هایی همدستی کنند که خدمات را به صورت مجموعه ای عرضه می.

کنند شرکت های قدیمی خدمات فین مورد می توانند از تعداد مفرط مخاطبان داخل شرکت های بزرگ فناوری برای تکثیر نفوذ کردن خویشتن استفاده. کنند به عنوان مثال، می توان اوبر را نام برد که با استفاده از خدمات گوگل مپس خدمات خود را تو توزیع کننده ای مجلل ارائه کرد که شانس نفوذ به شان بزرگ تازگی از مشتریان را کسب.کرد پیش بینی: چهارم جمع بندی

خدمات: نظریه مشتریان خدمات مالی را از هاب مرکزی اخذ می.

کنند اکثر خدمات مالی درون دهه ی پیش رو علاوه بر جابه جایی از سمت کاربر به خدمات گسترده ی پشت صحنه، به صورت هاب های متمرکز به کار ادامه خواهند داد که داخل یک نقطه جمع آوری می. شوند بخاطر مصرف کننده ها هاب می تواند گوشی هوشمند باشد و برای کسب وکارهای کوچک، هاب خدمات مالی می تواند در سرویس هایی همچون Quickbooks یا حتی جی انتظار و صندوق های نقدی دیده.

شود باتوجه به روند کنونی که همکاری هایی همچون اپل و فیسبوک و آمازون سیستم عامل های خود را بین پلتفرم های کثرت توزیع می (کنند تصور کنید الکسا و آمازون پرایم و کارت اعتباری آمازون باهم خیساندن)شوند ، کاربرانی مزیت بیشتری خواهند داشت که به ایستم پایبند باشند و درنتیجه، بتوانند خدمات مالی خویشتن را ازطریق هر پلتفرم بوسیله راحتی انجام. دهند همچنین، همکاری ها پلتفرم خویشتن را بوسیله نبوغ تعامل مجهز می. کنند به پیش روی دیگر، الکسا می تواند کاربران اندروید را نیز بوسیله خود جذب.



بطی ء اکثر کاربران ترجیح می دهند با حداقل درخت سرو امکان پذیر تعامل داشته باشند و علاقه ای به گمارش انواع درخت سرو های مالی. ندارند درحقیقت، اام بوسیله استفاده از چند سرویس فین مورد ارج افزوده را از بین می برد و آن ها را تجزیه می. یواش محصولات عالی حول برنامه های متمرکز به خشکی امدن کاربر مصنوع می شوند و کارشناسان فین مورد عقیده دارند سرویس دهنده ها باید شرایط مالی و نیازهای کاربر را بهتر از خودش. بشناسند بنابراین، آن ها می توانند بهتر تصمیم گیری و در پشت صحنه روی سرمایه های کاربران بهتر ادا.

کنند همان طورکه گفته شد، کاربران داخل آینده خدمات مالی را به عنوان قابلیتی در سرویس ها و ایستم هایی دریافت می کنند که روزانه از آن ها استفاده می شود؛ درنتیجه، همدستی های فناوری تیز ی رقابت خواهند بود؛ بمنظور قطعا کاربران از گذراندن زمان در سرو های آن ها، م از سرویس های بانک حقیقی خود لذت می. برند امروزه هاب های خدمات مالی گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها هستند و درآینده شاید ایمیل، خودرو هوشمند، تلفن و تا اینکه سواری جست وجو به هاب خدمات مالی تغییر.

شود تکامل فین مورد نشان دهنده ی تکامل اینترنت و کامپیوترها. است با افزایش تعامل و ادغام سرو ها در خدمات یومیه ی زندگی مردم، محل مدیریت خدمات مالی و محصولات مرتبط نیز به سیاق ای برای کاربران تغییر می کند که شاید دیگر بوسیله آن تفکر. نکنند به هرحال در یک تا دو دهه ی آینده، فین مورد قطعا شباهت کمی بوسیله وضعیت امروزی خواهد.داشت بیشتر:بخوانید دریافت رمز (پویا رمز دوم یکبار) مصرف بخاطر همه بانک هادرخواست پیامک رمز دوم پویا چیست و چگونه کوشا می شود؟آغاز ارسال پیامکی اشاره پویا از هفته دوم دی ماهداستان برند سیتی، بیش از دو صد خدمات مالی و اعتباریرمز دوم پویا از روال درگاه پرداخت اینترنتی پیامک می

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها