می گویند یک میز مرتب اولین دامنه بخاطر داشتن یک حافظه تسکین است. اگر شما هم بخاطر ادا کارهایتان در محل کار دستخوش مشکل شده اید، نگاهی به دوره تان بیندازید. آیا فضای کارتان به هم ریخته است؟

طبق تحقیقی که داخل مجلهٔ Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند در تمرکز و پردازش معلومات شما نیز اختلال ابداع یواش. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، کاری سهل و مهم تر از آن باارزش بوسیله شمار می آید. با این ۲۰ روش ساده نخست کنید تا میزی منظم داشته باشید و خیلی زود از فضای باز، ذهن آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم در زندگی و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای کیف های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم سبک با تمرکز شما در تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و عاطفه گناه می شود. به عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. ولی گاهی که به چنین به غم استیل نگاه می کنید، نیکو کردن آن نیز غیرممکن به نظر می رسد. خوشبختانه، برخلاف چیزی که تو نگاه ابتدا بوسیله چشم می آید، نیکو کردن و حفظ کردن نظام میز، فقره تحمل فرسایی نیست. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خود چیزهایی به محل امر می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، بوسیله جای شلوغ کار کردن میزتان با لذت دستی، کیف پول، موبایل خواه کلیدهایتان، محل خاصی را برای این وسایل ضروری (که معمولا تنها باعث بی نظمی هستند) در دیدن بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دید قرار دهید تا حواس تان هنگام امر کمتر پرت شود. ۲. کامپیوترتان را حزن مرتب کنید

شاید میز کارتان کاملا خلوت و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که به سهل گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، ولی ورقه کامپیوترتان پر از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و تو درون تو باشد. پس باید حواس تان بوسیله این بسرنوشت شوم دچار کردن غم باشد. بوسیله حزن استیل های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی استفاده را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا صفحه ارائه تان میسر و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید



احتمالا نیازی به گفتن نباشد، اما اگر می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی عمل دهید. سراغ تک تک ادوات روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا بوسیله این مایه نیاز دارید یا نه. وسایل موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی بیرون بر رستورانی که به رطوبت تعطیل شده اصلا جزو افزار ضروری نخواهد بود. این کار را به گونه احسن ادا دهید و بوسیله زودی تماشاگر تغییرات مثبت و احسان روی میز کارتان خواهید بود. ۴. میزتان را روزانه پاکیزه کنید

در انتها روز و پیش از صرفنظر نگرش کار، زمانی را به پاکدامن کردن میزتان اختصاص دهید. با عمل این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و صبح روز پس ازآن با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر مفید را به نصیب و قسمت اجرا دهید

شاید فکر کردن کنید که در ایفا چند کار همزمان (multitasking) ورزیده هستید، ولی منبع امر این است که فرضیهٔ ادا چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. به جای سعی کردن و ضعف خوردن، تمرکزتان را روی یک حکم بگذارید. برای کمینه کردن هرچه بیشتر بی نظمی، اجازه دهید تنها همان طرز کار که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را به خودش اختصاص دهد و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را شلوغ کار کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن حاجت ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به رخ PDF پس انداز کنید. اکنون مفرط اسودگی می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به راحتی مشهود کنید. حتی مدارکی را تیمار که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، اما به عقب فضای بایگانی در محل کارتان برای آنها باشید؛ چرا که احتمالا به ندرت به آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray استفاده کنید

به جای استراحت دادن کوهی از کاغذها درون اطراف میز، از جهیز Two-Tray (دو سینی خواه دو مجری) برای نظم دهی به کاغذهایتان استفاده کنید. یک سینی را خصوصی کاغذهای جدید که هنوز باید روی آنها کار کنید در نظر بگیرید. سینی دیگر را برای کاغذهایی که بررسی شده اند و باید قسمت قسمت کردن بندی خواه بوسیله جای دیگری منتقل شوند، در نظر بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر انجام دهید

یک روال برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها این است که اگر موثر کمینه از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را انجام دهید. به همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به پایان رسانید، بلافاصله آن را ایفا دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به خاتمه برسانید تا هم از دیدن فیزیکی و تیمار روانی، وعده آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مستمری تان را ایفا دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز فرمان خلوت تازگی خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید



تقلا کنید بیشتر از تقویم دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها کاربرد کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان عادت کنید، ناچیز به استفاده از کاغذ یادداشت های چسب دار حاجت خواهید داشت و تو نتیجه میز کار خلوت تازگی در انتظارتان خواهد وجود. ۱۰. یک چرک نویس یادداشت تهیه کنید

در واقعیت، شاید همگی چیز را نتوان به تلفن همراه منتقل کرد. بنابراین بهتر است یک پیش نویس یادداشت تهیه کنید و برخی یادآوری ها و شماره ها را در آن یادداشت کنید. شاید تکثیر کردن یک وسیلهٔ جدید به میز کارتان به خشکی امدن خلاف آنچه باشد تا بوسیله حال گفته شد، اما این دفترچه می تواند همهٔ ایده ها و معلومات مهم را به صورت یکپارچه داخل آورد تا از خلق بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. گروه بندی بر بن اهمیت

بهترین شیوه بخاطر قسمت قسمت کردن بندی، مد دیدن راحتی دادن وقار وسایل است. وقتی می خواهید افزار روی میزتان را دسته بندی کنید، از خودتان بپرسید که بوسیله هر وسیله چقدر نیاز خواهید داشت. اگر آن وسیله کاربرد زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از وسایل ضروری تان قرار دهید. ۱۲. یک سطل زباله تمهید کنید



تو نزدیکی یا کوچکتر میزتان یک سطل خاکروبه قرار دهید. این سطل قرار است دوست خوب جدیدتان باشد. موقت پس از اینکه چیزی روی میزتان قرار گرفت که به آن نیازی نداشتید، آن را در سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این امر عادت خواهید کرد و تقریبا ابد این کار را انجام خواهید رحم. برای نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ مخصوص بازیافت کوچک همچنین تدارک کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را درون آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به احسان استفاده کنید تا میز کار مرتب و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید اهمیت دادن به سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی تنها بوسیله وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر یا پشت میز فراغت می گیرند همچنین می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها بوسیله چشم تان می آید، احتمالا جهت حواس پرتی تان خواهد شد. برای کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. ادوات الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی زدودن که مودم اینترنت را روی میزتان راحتی دهید و چشمک زدن چراغ هایش را تماشا کنید. ابزار این چنینی را مادون میز خواه در یک کشو استراحت دهید تا میز کار دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند بی نهایت میسر روی غصه تلنبار شوند. ومی ندارد خودکاری را که م از یک سال از بی آب شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. جدیت کنید بیش از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این کار نه تنها جهت کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت بوسیله مذهب دادن وسایل تان به همکارتان که هیچگاه وقت وسایل قرض گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی اقدام نخواهید کرد. ۱۶. یک رله شارژ بسازید

در یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید بود یکی از کشوهای میزتان را به محلی برای صبر دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که یومیه با خود حمل می کنید، تحول کنید. اما اگر این کار امکان پذیر نیست، یک رله شارژ ظهر مانیتورتان درست کنید و این ادوات را خارج از دید (و خارج از ذهن تان) صبر دهید. ۱۷. میزتان را پاره بندی کنید

بوسیله ظن زیاد، بیشتر زمان در نگرش کارتان را درون حال کاربرد از کامپیوتر هستید، ولی بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری نیز در نظر بگیرید. مثلا می توانید به جای شلوغ کردن محیط اطراف کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را مدخل بندی کنید و برای مثال درون یک بسرنوشت شوم دچار کردن تاریخ بخوانید، به مطالعه پروژه هایتان بپردازید و خواه فهرست کارهای روزمره خود را نرم کردن کنید. ۱۸. کاغذها را روزانه قسمت قسمت کردن بندی کنید

تو سرانجام روز، تمام کاغذهایتان را خیلی نوک تیز مرور کنید. پیش از بیرون شدن از محل کار، کاغذهایتان را بررسی کنید و هر کدام که نیاز بوسیله اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، کار لازم را ارتکاب دهید. این نکته از آن قسمت قسمت کردن کارهاست که داخل اول بسیار سخت به نظر می رسد، اما بوسیله مرور زمان، درون کمتر از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این حکم را اجرا دهید و عادت متاخر برای حفظ نظام میزتان را درون خود بوسیله بود آورید. ۱۹. ابزار اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری افزار اداری کاربرد می کنید، وقوف بدی برایتان داریم؛ حتی در این طور حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. چنانچه ممکن است، داخل یکی از کشوهای میز جایی برای استراحت دادن ابزار اداری، به خصوص آن هایی که کمتر مصرف می شوند، درون رویت بگیرید. نظم دهنده های کشو راه بسیار مناسبی برای مرتب کردن و رک کردن آسان مرطوب اسباب هستند. ۲۰. هفته ای یک وعده یک تمیزکاری اساسی انجام دهید



هفته ای یک بار، طولانی کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. وسایل اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند یا فایل های تو کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه در کشش هفته این کار را بیشتر اجرا دهید، زمان کمتری صرف آن خواهید کرد.

دیدن شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با ایفا این کارها می استعداد میز کار مرتبی داشت؟ بشاش می شویم اسلوب هایی را که بخاطر حفظ تزیین میز کارتان به امر می برید، با ما در میان بگذارید.

کاربردی ترین لوازم تزیین دهنده منزل را بشناسید. در دنباله بخوانید: مسرور بودن درون فضا کار با ۳۳ نکته انگیزه بخش

مقالات صوتی مجموعه صوتی رازهای توفیق موفقیت چیزی جز بزرگداشت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها