به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی در چهل ویکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا پیش روی کرد: شهرداری تهران بخاطر این که بتواند مساله آلودگی فضا را رفع کند لازم است که مطالعه فنی طولانی خودروهای در حال تردد در شهر را دائماً ضربت بطی ء و بتواند آنها را جریمه درنگ. داخل حال مهیا دوربین های ما طی روز حدود ۴ میلیون خودرو را ثبت می کنند و تمام این تعداد را بخاطر سامانه سیمفا ارسال می کنیم که به ما اعلام درنگ که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با رمز به این که تا حدود دو ماه گذشته عزب اطلاعات دو میلیون خودرو را برای ما ارسال می کردند، تصریح کرد: در حال مجهز این رقم افزایش پدیدار کرده و ما تقریباً روزمره به اطلاعات سه میلیون خودرو دسترسی داریم. این در حالی است که دوربین های ما در حدود چهار میلیون خودرو را روزانه ثبت می کنند و این به مجرد آن است که برخی از خودروهای فاقد بررسی فنی عاری جزا و اعمال قانون در سطح شهر تردد می کنند.

او با اصرار کنار این که وزارت قلمرو باید تعداد پاسخ بوسیله استعلامات را برای شهرداری تهران افزایش دهد، تصریح کرد: نکته دیگر این است که زمانی که پلاک خودرو را برای وزارت کشور می فرستیم، این وزارتخانه فقط به ما اعلام می درنگ که خودرو معاینه متخصص دارد یا نه. در حالی که ما احتیاج به داده ها بیشتری داخل این ماخذ داریم.

پورسیدآقایی دنباله داد: بخاطر شهید نوع خودرو و نوع سوخت آن و این که خودرو کاربراتوری است یا انژکتوری برای ما مهم است و در ایام آلودگی محیط در تهران اعلام می شود که ادخال کامیون ها به دهکده ممنوع است و این تو حالی است که شهرداری تهران پس از ثبت پلاک خودرو سنخ آن را درون دست ندارد. از سوی دیگر ما اطلاعاتی نسبت به سن خودروهایی که پلاک آنها توسط دوربین ها ثبت می شود، نداریم. بنابراین نخواهیم توانست جلوی ادخال خودروهای ضعیف را بگیریم.

به گفته پورسیدآقایی طولانی این اطلاعات را نماینده در اختیار وزارت کشور استراحت می دهد و در سامانه سیمفا تمام اطلاعاتی که ما به آن احتیاج داریم، بود دارد. شهرداری تهران یک سال است که از وزارت ناحیه میل می کند که این اطلاعات را داخل اختیارش راحتی دهد ولی وزارت کشور می گوید که نماینده این اجازه را به غلام نمی دهد. به همین سادگی هوا را آلوده می کنیم و جان مردم را به خطر می اندازیم.»

درون ادامه این جلسه قنبری، مسئول فناوری نماینده راهور ناجا در پاسخ به این اظهارات گفت: داده ها همگی دوربین ها به صورت بی تجربه و برخط به پلیس احاله داده می شود اما ناجا یک ظرفیت مشخصی برای پردازش دیتاها دارد. در حال حاضر همچنین تمام سرورهای ناجا با فشار تمام بوسیله سیمفا جواب می دهند ولی تو نهایت تنها می توانیم اطلاعات سه میلیون خودرو را به سیمفا ارسال کنیم.

مسئول مرکز فناوری پلیس راهور ناجا دنباله انصاف: این درون حالی است که از ما دعوی دارند که در شهرهای دیگر نیز اطلاعات خودروها را بوسیله سیمفا بفرستیم. ما تو حال حاضر اطلاعات سه میلیون خودرو در تهران را با کامل توان و ماندگی به وزارت قلمرو می دهیم. از این رو احتیاج داریم تا با اضافه بودجه بتوانیم سرورهای خود را بیشتر کنیم.

در امتداد این جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا پورسیدآقایی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تو پاسخ به پلیس پیش روی کرد: شما تمام این اطلاعات را به سیمفا ارسال می کنید. این که یک نامه بخاطر وزارت ملک ارسال کنید و بگوید که این معلومات را در اصالت شهرداری تهران غم قرار دهید، ربطی به ظرفیت سرورها ندارد. این اطلاعات در حال حاضر درون سامانه سیمفا موجود است اما پاسبان اطلاعات را بوسیله شهرداری تهران نمی دهد.

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها