بعضی از فناوری ها آنقدر در زندگی روزانه اساسی و مهم هستند، که انسان ها انتظار دارند قدیم به مرحمت کار کنند. وقتی تجهیزی سهل مشابه کرنا خودرو که حتی فکر نمی کنیم دقیقا چه زمانی به آن احتیاج داریم، خراب شود؛ احتمالا مضطرب خواهیم شد. بوق خودرو، گاهی اوقات می تواند برای راننده، سرنشینان و حتی عابرین پیاده ایجاد مزاحمت و دردسر کند. از عموم این موارد شرایطی ایت که شیپور بوسیله هیچگاه وجه کار نمی بطی ء یا برعکس، نمی نبوغ صدای آن را کمیت کرد.  

نای خودرو چگونه فقره می کند؟

بوق خودرو به بعضی فناوری های ساده تکیه می درنگ. اصول اساسی اکثر سیستم های بوق خودرو برای ده ها سال بدون تبدیل سرمد مانده است. ایده ی پا بر جا این است که بعضی از سوییچ ها، که معمولاً جایی درون فرمان قرار دارند، مدار بوق را کوشا می کنند. بعضی از خودروها دارای کرنا واحد هستند و چندی دیگر از دو شیپور بهره می برند که هر کدام با بسامد متفاوتی کار می کنند.



داخل مدار عادی نای خودرو، سوئیچ یا تکمه ی شیپور زیر دست راننده به رله ای وصل می شود. رله ی (Relay) بوق بوسیله سه گانه جزء کلید بوق، قطب مثبت باتری و قطعه ی پا بر جا کرنا متصل است. وقتی راننده بوق را کوشا می کند، رله بوسیله بوق، برق لازم را احاله می دهد. چنین فرایندی باعث ایجاد عیوب احتمالی تو کلید بوق، ایستگاه ی بوق، قطعات بوق و سیم کشی می شود. وقتی یکی از این موارد ناقص شوند، سیستم، به درستی کار نمی کند. مشکلات احتمالی تو اینجا شامل معیوب شدن کلید بوق است که احتمالا نمی تواند رله را فعال یواش. اگر رله معیوب شود تیمار نمی تواند برق را بوسیله شیپور بفرستد.  

در نظر داشته باشید رله برخلاف فیوز پوششی مات دارد و داخل آن مشاهده نمی شود و از ابعاد مبصر ترین نسبت بوسیله فیوز برخوردار است. 



مشکلی که هنگام نقص در فعال سازی سیستم بوق وجود دارد، عدم آگاهی راننده تا زمانی است که احتیاج به بوق جلوه گر کند. شرایطی که راننده قادر به استفاده از نای برای هشدار قسط به سایر رانندگان یا عابرین پیاده نباشد، می تواند پیامدی بسیار فاجعه بار رقم بزند.  چه عواملی باعث ایجاد بوق ممتد می شوند؟

دو دلیل حقیقی که مانع از اسکان نای ممتد خودرو می شود، دربرگیرنده خرابی کلید و معیوب شدن رله است. بروز عیب تو هر کدام از این قطعات بوسیله تنهایی، می تواند منجر به حکم نکردن دائمی بوق شود، اما ممکن است در بعضی موقعیت ها هر دو با تیمار معیوب شوند.چگونه می توان شیپور ممتد خودرو را متوقف کرد؟

ابتدایی رفتار زمانی که راننده ی خودرو یا هر دستگاه ی دیگر به نعوظ ناگهانی با بغرنج بوق ممتد روبه رو شود، حفظ آرامش و خونسردی است. سایر رانندگان و عابرین پیاده، احتمالا تصور می کنند که راننده به برهان خشم جاهل قابل کنترل مشت خویشتن را روی کرنا گذاشته است و آن را رها نمی یواش. راننده باید درون چنین شرایطی، خود را بوسیله مکانی ایمن و خارج از محدوده ی تردد منتقل و در اسرع ثانیه صندوق فیوز خودرو را پیدا بطی ء.



کندرو ترین نحو بخاطر مقابله با شاق شیپور ممتد و معیوب شدن بوق، کشیدن فیوز کرنا یا رله ی کرنا است. در رخساره عدم موفقیت یا درون شرایطی که بی تا نتواند به درستی فیوز یا رله را پیدا کند، می نبوغ از استثنا کردن فیوز اصلی یا همراهی کلی باتری استفاده کرد. این طور کاری بوسیله فرید این امکان را می دهد تا بدون آسیب دیدگی بوسیله شنوایی خویشتن به بغرنج بوق خودرو رسیدگی نرم.

کار را با این فرض آغاز می کنیم که بوق ممتد خودرو متوقف نمی شود و عزیمت داریم به دنبال نقص یابی برویم. برای کسب معارفه از علت خلق عیب و نحوه ی رفع آن، بررسی بخش های دامن پیشنهاد می شود:

۱ . ابتدا باید جعبه فیوز خودرو را پیدا کرد. معمولا اگر به مافوق داشبورد یا محفظه ی تو آن نگاه کنید؛ مخبر محل جعبه فیوز خواهید شد. همچنین، تحت کاپوت، دور لبه های درپوش و محفظه ی پیشرانه نیز، محلی مخصوص فیوزها  وجود دارد. چندی خودروها دارای مجری فیوزهای متعددی هستند. چنانچه صندوق فیوز خودرو به راحتی ظاهر نشد، باید بوسیله کتابچه پیشگام مراجعه کنید.

۲ . درپوش جعبه فیوز را باز کنید.

۳ . قسمت تویی درپوش مجری فیوز را بخاطر یافتن برچسب راهنمای فیوز ها بررسی کنید.

۴ . با کشف کردن فیوز مربوط بوسیله نای یا رله ی نای (Horn)، آن را از جایگاه بیرون بکشید. بسیاری از جعبه فیوزها حاضر بوسیله ابزار کشیدنی (مانند انبردستی پلاستیکی و کوچک) برای فیوزهای کوچک هستند. چنانچه فیوز با دست جدا نمی شود، باید به دنبال یکی از این ابزارها در مجری فیوز خواه درپوش آن باشید.

اگر فیوز بوق خواه رله ی مربوطه به درستی برداشته شود، بوق ممتد خودرو فوری راکد خواهد شد. در دیدن داشته باشید در برخی از خودروهای چندین فیوز و ایستگاه ی یدکی تو صندوق فیوز خودرو صبر دارند که آن ها را می توان با همان اطلس ی حک شده درون پوشش صندوق فیوز یافت.

چگونه می نبوغ بوق خودرویی را که بوسیله صورت ممتد صدا می کند، تعمیر کرد

 ازآنجاکه خودروهای مختلف، سیم کشی متفاوت دارند؛ عیب یابی جهیز کرنا با چالش‎ های رو بوسیله رو است. با این حال، معمولاً مشکل پا بر جا به خراب شدن سوئیچ شیپور یا یکدلی کوتاه داخل رله ارتباط دارد.

چنانچه خوش شانس باشد، این جنس از تشخیص را می تواند بدون هیچ گونه افزار خاصی ایفا دهد؛ ولی احتمالاً به چندی از ابزارهای اضافی نیز نیاز پیدا خواهد کرد. مهم ترین اسباب در این شرایط مولتی متر (اهم متر) است. اگرچه شوفر می تواند از لامپ تست برای معاینه مدارات برق استفاده بطی ء. البته باز حزن تو رخساره نیاز بوسیله آزمایش عملکرد مفتاح بوق، به اهم متر احتیاج دارد تا اتصال آن ها را بررسی درنگ.

اگر جایگاه ی کرنا خودرو مشابه رله ای باشد که داخل مدار دیگری استفاده می شود. داخل این صورت، فرد می تواند رله ی متشابه را با رله ی بوق عیبناک تعویض کرده و تجسس کند که آیا نای ممتد راکد می شود یا نه. اگر شیپور با رله ی تعویضی کار کند، فرید باید فقط جایگاه ی جدیدی بخرد و دشوار را برطرف نرم. اگر رله ی شبیه بخاطر آزمایش داخل اختیار نباشد، باید کلید و رله ی بوق را مجزا آزمایش کرد. 



اگر جایگاه دچار اتصال کوتاه داخلی نشده باشد، بی نظیر باید رله را از مدار بردارد و ببیند که کدام دو سیم بوسیله کلید بوق وصل شده اند. سپس می تواند از مولتی متر برای بررسی وحدت بین این سیم ها کاربرد یواش. اگر مفتاح تندرست باشد، ضیق دادن دکمه ی نای خواه پوشش فشاری در امر خودرو باید باعث دگرگونی در مقادیر علامت داده شده روی مولتی متر شود.

به خاطر داشته باشیم که چندی از خودروسازان مدرن، کلید شیپور را با ماژول کیسه هوا ادغام می کنند. اگر وسیله ی نقلیه از چنین سیستمی بهره می برد، باید روش های صحیح را ضربان وجو کرد خواه خودرو را برای مرمت به مکانیک متخصص و واجد شرایط ارجاع داد تا اختلالی داخل عملکرد کیسه های هوا به حیات نیاید.فعال شدن کیسه فضا بوسیله طور تصادفی می تواند اشتباهی مبصر و خطرناک باشد.چرا بوق خودرو فرمان نمی کند؟

سیاق تشخیص و رفع عیب بوقی که به هیچگاه وجه کار نمی کند، قرین بوسیله مرمت بوقی است که اصلاً از حکم کردن نمی ایستد، اما چند نکته ی اضافی وجود دارد. اولین چیزی که باید تجسس شود این است که آیا رله ی بوق، برق دریافت می درنگ یا خیر. چنانچه اینگونه نباشد، باید به سیم کشی بین رله و باتری نگاه کرد. اگر برق به ایستگاه می رسد، راننده باید بررسی نرم آیا فشار دادن بوق باعث رساندن برق به ترمینالی از جایگاه که به بوق وصل شده است، می شود یا خیر. اگر این گونه نباشد، درون رله خواه کلید مشکلی بود دارد که فرد می تواند به همان روشی که تو بالا تشریح داده شده است، بررسی کند.

چنانچه شوفر فهمید که فشار دادن مفتاح خواه پد نای باعث برق رسانی به ترمینال خروجی رله ی نای نمی شود، احتمالاً مشکلی تو مونتاژ نای یا سیم کشی مدار بود دارد. در چنین شرایطی فرد باید اتصالات برق مثبت و سلبی (عضو) را در شیپور وارسی یواش. اگر برق مثبت و منفی پیدا شد، احتمالاً تعمیرکار فقط به یک یا چند نای جدید برای آزمایش احتیاج دارد. وقتی مشکلی از رویت همراهی برق وجود نداشت، نقص مربوط بوسیله سیم کشی است.عیوب مربوط به بوق، کیسه فضا و گیر خودرو

درحالی که بسیاری از مشکلات نای را می نبوغ در ساختمانی و بدون هیچ مشکل خاصی برطرف کرد، لازم است بوسیله یاد داشته باشیم که بوق خودرو اغلب بوسیله سیستم های گیر همواره است. همچنین تعویض خواه آزمایش کلید عیبناک شیپور نیز می تواند به ماژول کیسه فضا آسیب برساند.

ازآنجاکه جهیز های اعلام سربزرگی و گیر بسیار مختلف هستند، به دلیل پیچیدگی در سیستم گیر خودرو، متد ساده ای بخاطر رفع نقص بوق ممتد یا کار نکردن نای حیات ندارد.مقاله های مرتبط:یافته جدید: صداهای آزاردهنده و ناخوشایند برای قلب انسان مضرندچراغ پیشگام و فلاشر خودرو چگونه کار می کند

چنین مشکلی گاهی اوقات داخل اثر ضعیف شدن باتری، متروک شدن کامل باتری خواه جدا کردن باتری ایجاد می شود؛ گاهی اوقات با تنگ کردن دادن ترکیبی از دکمه های روی ریموت گیر یا با مصرف از ریموت درحالی که سوئیچ تو حالت IG صبر دارد، می استعداد نقص را برطرف کرد. البته چنین وضع هایی بخاطر برندها و خودروهای مختلف، متفاوت است. مشکلات مشابهی نیز می تواند در معلول تری و نقص سخت افزاری ساختن شود.

خلال تلاقی با عیوب نای تو خودروی مجهز بوسیله کیسه هوا، م بنیانی است که قبل از انجام هر کارگر بخاطر بررسی مفتاح بوق، فرمان خواه ستون فرمان، روش صحیحی بخاطر غیرفعال کردن کیسه های هوا نبض وجو کرد. اگر بی مانند بوسیله هر دلیلی این توصیه ها را جدی نگیرد، امکان پذیر است ایربگ به طور تصادفی باز شده و منجر به آسیب شود. تعمیر یا تعویض ماژول کیسه هوا، معمولا پرهزینه است.بیشتر بخوانید:DJI پروگرام ای ساخته که به همه امکان ردیابی پهپادها را می دهدنانوسلو، نخستین خودرو مخلوق شده از مواد بازیافتیشاسی اهتزاز برقی فیسکر اوشن با نرخ ۴۰ هزاره دلار نمایش می شودشهر بدون خودرو چگونه است؟نگاهی به آزمایشگاه امان و تصادف خودروهای تسلا

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها